Jumaat, September 16, 2011

wakaf Prof Khalijah untuk Kompleks ABIM Selangor


Tanda simbolik Waqaf prof. Khalijah
Bergambar kenangan bersama (wakil Kuala Langat yang hadir adalah YDP abim kuala langat (Radin), Abg Jak dan Kak Nisa)
Jambangan bunga untuk Prof. Khalijah <diterima oleh wakilnya, iaitu anak bongsunya, Saudara Aizad>
Penyerahan cenderamata tanda penghargaan
Prof Madya Dr. Shaharudin sedang memberikan ucapan
Antara yang hadir bersama
Haji Razif sedang memberikan penerangan mengenai perkembangan pembinaan sambil diperhatikan Abang Jak (Hj Salehuddin), AJK Dana.
Sedang asyik mendengar penjelasan dari ahli jawatankuasa kompleks yang hadir
Wakil keluarga Prof Khalijah bersama Kak Dib
Tanah wakaf cadangan pembinaan Kompleks Pendidikan ABIM Selangor sebesar 5 ekar (Jalan Batu 8, Sijangjang)



16 September 2011, Sijangkang, Kuala Langat - Jam 9.00 pagi, jawatankuasa kerja ABIM Selangor bersama jawatankuasa pembangunan Kompleks Pendidikan ABIM Selangor yang diketuai oleh Ustaz Zawawi selaku Timbalan Pengerusi jawatankuasa pembangunan kompleks telah berkumpul di tapak kompleks bersama menanti kehadiran wakil keluarga Profesor Dr. Khalijah Salleh untuk majlis penyerahan waqaf Profesor Dr. Khalijah Salleh untuk pembinaan satu komponen kompleks iaitu Rumah Kebajikan Dan Perlindungan Wanita Darul Wardah.

Beliau diwakili oleh anak bongsunya, Saudara Aizad menerima sedikit penerangan ringkas yang disampaikan oleh Haji Razif selaku jawatankuasa teknikal dan Us Zawawi sendiri. Kehadiran wakil Prof. Khalijah dalam jam 9.30 pagi diiringi oleh Profesor Madya Dr. Shaharuddin dan isteri. Ketibaan mereka disambut oleh Ustaz Hasri Harun selaku TYDP ABIM Selangor serta mewakili ABIM Pusat selaku Exco Tarbiyah.

Majlis penerangan dijalankan secara kecil-kecilan dan diikuti dengan beberapa ucapan dan bacaan doa. Majlis diteruskan dengan penyerahan cenderamata tanda penghargaan kepada Prof. Khalijah serta jambangan bunga tanda hadiah dan kasih sayang daripada penghuni Darul Wardah.

Majlis diakhiri dengan penanaman tunas buah kelapa sebagai simbolik penyerahan waqaf Prof Khalijah yang dilakukan sendiri oleh anak bongsu beliau. Kami di ABIM Selangor berasa amat terharu dengan majlis ini dan mendoakan agar Allah s.w.t. sentiasa memberikan yang terbaik buat Prof Khalijah sekeluarga.

Majlis ini juga memberikan suntikan semangat untuk jawatankuasa pembangunan kompleks dan ABIM Selangor sendiri untuk terus gigih berusaha mengetuai usaha untuk membangunkan kompleks ini serta menjadi contoh di dalam mendepani isu-isu kebajikan, pendidikan serta sosial masyarakat hari ini. Semoga Majlis ini diberkati.

Tiada ulasan: