Selasa, Jun 14, 2011

IJTIMA’ HARAKIY KUALA LANGAT ; MERIAH DAN MENCERAH


IJTIMA’ HARAKIY KUALA LANGAT ; MERIAH DAN MENCERAH

Mengambil model jemaah di peringkat pusat, ABIM Daerah Kuala Langat berjaya mengumpulkan di semua peringkat umur. Bermula dengan Wacana ABIM bersama Umat tentang isu ; Qazaf , menjawab fitnah yang menampilkan pembicara Al-Fadhil Ustaz Muhd Zawawi Ahmad Mughni , Yang Dipertua ABIM Selangor yang menerangkan secara terperinci tentang isu semasa ini dan bagaimana masyarakat perlu menghadapinya. Ijtima’ ini diadakan di Surau Hj Marzuki , Warisan Kasih, Darul Maghfirah , Sungai Kelambu Banting pada 10 dan 11 Jun 2011.


Ustaz Zawawi sedang menyampaikan pencerahan













Kehadiran Sdr Dr Muhammad Razak Idris , Presiden ABIM Pusat bersama dalam majlis tersebut menyerlahkan lagi hasrat beliau untuk menjadikan ABIM kembali kepada masyarakat dan kembali berfungsi menyelesaikan msalah umat . Sdr Presiden juga merasmikan Muktamar ABIM Daerah Kuala Langat ke 29 (2011).


Sdr Dr Muhd Razak Idris , Presiden ABIM menyampaikan hadiah kepada guru TASKI











Pada pagi Sabtu , Hari Keluarga ABIM Daerah Kuala Langat yang melibatkan ahli, PEPIAS Daerah Kuala Langat serta guru TASKI di sambut meriah. Program seperti ini akan merapatkan ukhuwah antara ajk , ahli serta mengenali ahli keluarga besar ABIM Daearah Kuala Langat. “ Terima kasih kepada semua yang terlibat dan ABIM Kuala Langat berazam akan menumpukan program bersama ummat untuk mengembalikan fungsi ABIM dalam masyarakat seperti yang disarankan Presiden ABIM untuk ABIM menjadi nasihal Ummat (penasihat Umat )” kata Sdr Radin Muhd Imaduddin . Yang Dipertua ABIM Daerah Kuala Langat bagi sesi 2011/2012.



Tiup dik , Tiup , Jangan Tak Tiup

















Juara Bola Tampar Plastik Sampah Kuala Langat 2011













YDP ABIM Kuala Langat yang baru ; Cikgu Radin menyampaikan hadiah










Tiada ulasan: