Rabu, Ogos 11, 2010

Salam Ramadhan

Salam ramadhan...

Mohon kemaafan kepada sekelian teman-teman, rakan taulan, sahabat handai, saudara-saudari, dan seluruh umat yang mengenali diriku, baik di alam nyata mahupun di alam maya ini. Aku mohonkan kalian dapat doakan semoga Ramadhan kali ini akan menjadi Ramadhan terbaik buat diriku, dan diri kalian juga. Aku juga akan mendoakan begitu. Bukankah saling mendoakan antara satu sama lain adalah yang terbaik dalam amalan berdoa? Namun, jika ada yang masih belum mampu dimaafi, ku pohon agar dilupakan kesilapanku yang lalu. Semoga ia tidak akan menjadi bebananmu kelak sehingga mengganggu amalan ibadatmu sepanjang hari.

Itu tidak pula bermakna, aku akan mengulangi semula dengan mengambil kesempatan mulia yang kau lakukan itu. Mungkin inilah berkat dan rahmatnya Ramadhan, yang membuka ruang pintu taubat seluas-luasnya, dengan dikurung para syaitan agar hati kita semua dapat mendengar sentuhan qalbu dari Yang Esa. Persis seorang Dai', yang menyeru kepada kebaikan, dan mencegah dari kemungkaran, kita sama-sama berjuang untuk mendapatkan kelebihan yang sangat-sangat bernilai tinggi pada bulan ini, disamping merapatkan semula saf-saf hati, yang kian longgar atas kesilapanku dan kenaifanku yang lalu. Apalah maknanya amalanku ini, sekiranya dosaku dengan mu tidak dapat dimaafkan.

Sampaikan juga salam Ramadhan Kareem kepada teman-teman lain yang tidak sempat membaca harapanku ini. Jawapan yg pasti, Allahu Akram. Sesungguhnya Allah lah yang mahu pemberi rahmat dan keampunan kepada hamba-hambaNya yang mengingatinya. Semoga Allah melimpahkan kepada kita semua, segala yang Dia telah limpahkan kepada hamba-hambaNya yang Soleh.

Amiin..



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Fikrah:-

1) Sabar je la..

Tiada ulasan: