Selasa, Januari 05, 2010

Percaya dan Berjaya



1) Usaha untuk menguasai Constatinople sudah berlaku semenjak 800 tahun sebelum 1453, tahun di mana Sultan Muhammad Al-Fateh membuka kota Constantinople. Janji Rasulullah SAW 800 tahun sebelumnya adalah benar. Yang hebatnya, adalah para sahabat dan generasi sahabat yang PERCAYA sebelum melihat janji Rasulullah SAW.

2) Kemampuan kita untuk PERCAYA dengan janji Tuhan dan Sunnah Rasul SAW adalah satu cabaran yang melangkaui zaman dan akal. Apa yang tidak pernah dilihat, belum pasti tidak wujud di alam nyata. Seekor gajah dewasa akan kekal gagal dalam pengalaman silamnya. sekiranya terperangkap dalam indoktrinasi zaman mudanya yang gagal.

3) Melaksanakan perubahan adalah satu kemestian.Di akhir hayat kita, kita mengharapkan akan memasuki Syurga. Di Syurga, adalah tempat Rasululullah SAW, Isteri nabi, Para Sahabat, tabiin, dan orang-orang hebat. Ini kerana syurga hanya menerima orang yang hebat. Orang yang tidak hebat tempatnya adalah neraka. Maka, wajib untuk kita berusaha untuk jadi hebat,.

4) Allah telah menyediakan ruang yang cukup luas untuk manusia menjadi hebat sekiranya kita berfikir, dan melihat potensi dalam diri kita.

Tiada ulasan: