Khamis, Oktober 30, 2008

Raya rumah kawan-kawan lama



RAya tahun ini, saya sempat beraya ziarah sahabat lama seperjuangan, siapa? YDP PEPIAS UIAM tahun 2003-2004; SAudara Erwan Maasus dan HELWI PEPIAS-UIAM tahun 2003-2004; Saudari Suzan Fazliyanti.

Ini adalah dua tokoh penggerak utama PEPIAS pada waktu itu. Malah, saya sendiri adalah Setiausaha pada tenure itu. APa masalahnya? Hmm... Dah lama tak jumpa... maksudnya, dalam jemaah laa... Dua tokoh ini, khabarnya ter'futur' akibat cobaan dunia... hahaha. SAbar jer laa.. MAsa ini, teringat juga masa mereka sebagai tulang belakang kami masa tu... Tajuk FUTUR dalam perjuangan kami pernah dan selalu bincangkan...

Mungkin masa akan memberitahu kita, adakah kita masih sama seperti dulu... mungkin juga masa akan mengajar kita tentang keupayaan untuk kita bergerak dalam masyarakat adalah sangat mencabar dan mnduga keimanan dan kesabaran kita bergerak dalam jemaah. SAYA AMAT MEMAHAMI RAKAN-RAKAN LAIN... Saya pernah berada di tempat mereka...

KEsimpulan saya mudah... PERSADA PERJUANGAN kita adalah masyarakat. Gerakan DAKwAH dan TARBIYYAH boleh berlaku di mana sahaja. Asalkan, kita bawa bersama FIKRAH yang sama, iaitu Amar MAaruf dan Nahi Mungkar... Mungkin, seelok2nya, kita dalam jemaah- sekadar untuk memastikan yang kita tidak ketinggalan dan ditinggalkan. DAn yang paling penting, tidak LUPA...

Salam perjuangan sahabat-sahabat sekelian

Tiada ulasan: