Khamis, Oktober 09, 2008

SEmalam, hari ini dan hari esok.

Semalam, dalam pukul 3.00 petang, dapat satu panggilan yang menarik. Hmmm... isinya atau siapa pemangginya belum boleh cerita lagi... tapi, cukup untuk membuatkan saya akan memikirkan hala tuju saya selepas ini... hmm... Daripada ngantuk petang, terus terngiang-ngiang, dan hati berdebar-debar sepanjang hari. Panggilan itu memerlukan saya membuat keputusan penting!

4.00 petang - Anak-anak murid, Zamry, Yus dan Mad; ni geng-geng band; artis di SMKTPG; datang beraya ke rumah. Budak-budak ni, datang naik motosikal. siap sesat-sesat lagi. "Tulaa Zamry... Cikgu dah cakap, dekat SMK BANDAR BANTING, bukan SMK BANTING. Dengar betul-betul" Kesian... dah sampai dah dekat Taman Cempaka, patah balik ke TESCO... Takper laa... ambil pengajaran... dengar betul-betul... Diorang beraya sampai jam 6.45 petang. Maklumlaa.. Hujan pun lebat bukan main lagi petang tu... Terima kasih... Cikgu siap bagi hadiah kasut baru kat Zamry... HEhehe.. REzeki orang datang raya.




Hari ini harus dipastikan lebih baik dari semalam. Bagaimana? Sudah tentu dengan iltizam dan semangat yang sangat tinggi untuk terus melakukan yang terbaik. Awal pagi, dalam jam 2.30 pagi, saya terbangun- mimpi ngeri la pulak.... dah lama tak mimpi cerita hantu... adoi laa.. apa pasal laa... Fikiran masih melayang-layang kot....

5.30 pagi - Bangun sahur. Hari ini, Khamis. Maknanya, dapat 4 hari untuk puasa Syawal. Then, boleh rest kejap, sambung lagi Isnin dan Khamis depan. Terus mandi, siap pergi ke sekolah.

6.35 pagi - Alamakk... saakit perut laa pulak...

7.15 pagi - sampai ke sekolah dan dapat sms daripada Cikgu Naim (6.33pagi) mintak tolong untuk buat spot check tingkatan 3. Maklumla.. persediaan sebelum PMR. Tuan hjJumiran pulak, bentang laporan dan ulasan tentang aktiviti pelajar dalam minggu depan. Kebanyakkan kelas tingkatan 5 (yang hujung-hujung laa) diberi cuti rehat. Kalau tak, bising dan mengganggu peperiksaan. Yang form 3, ramai ya amat yang kena cekup. Lepas tu, budak-budak peperiksaan pergi MAjlis kerohanian masing-masing... yang mengambil kesempatan ponteng... lagi ramai... Yang best nya, dalam tengah sibuk2 serius perhimpunan, Puan Maizatul panggil.. ingatkan nak cakap di perhimpunan, rupanya, mintak order kuah rojak!

9.00 pagi - Siapkan markah Darawi - hmm.. dapat 43%. Lulus jugak budak ni... Alhamdulillah... Then, masukkan markah Ko-ko 5PA1- yang hantar, bagi A; yang langsung buat tak endah, terus C... Terus pergi kedai photocopy seberang, mak tuan... lambat nak mam*%$. mahal pulak tu.... hajat nak bagi soalan SPM MAth 2002 dan SPM 2000 di kelas, nampaknya, kena minta diorang ambil sendiri; buat sendiri...

10.30 pagi - Bilik LK kecoh dan sibuk... 2 biji komputer dipasang (meja PC yang dah lama sampai di sekolah, tapi tak digunakan); yang menariknya, siap ada internet (WiFi card). Yang paling layannn, cikgu Jailani dan anak-anak muridnya, 5LK... Saya tumpang gembira... Ini suatu usaha yang lama! (seriously)

11.35 pagi - memulakan menulis entry. Hakikat hari ini macam sangat banyak kisah dan peristiwa yang berlaku... semestinya hari ini berbeza... Bila difikir-fikirkan, rasanya inilah yang akan dijadikan memori saya di SMKTPG... di mana laa agaknya saya hari esok? Eceh... Lain macam bunyi ni... (adooii... kusut fikiranku....)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada perkembangan terbaru... :)