Sabtu, Mac 14, 2009

Pelajar cemerlang


1) Kenal tak Nik Nur Madihah b Nik Mohd Kamal Hussein? Dia adalah pelajar terbaik SPM di Kelantan tahun 2008, dan mungkin di seluruh negara; Beliau mendapat 19 A1 dan 1 A2 (20A)

2) Rumahnya terletak di Kampung Parang Punting, Pengkalan Chepa, Kelantan Darul Naim. Apakah ianya boleh digelar rumah ataupun reban? Jelas keadaan (rumah) tidak jadi masalah sekiranya kita berazam untuk berjaya. Di sinilah kata orang tua-tua di mana ada kemahuan di situlah ada jalan. Hendak seribu daya tak nak seribu dalih. Hebat!

3) Kejayaan dan ketabahan Nik Nurmadiah harus diteladani oleh kita semua. Apakah kehidupan keluarga ayahnya Nik Mohd Kamal Hussein tidak dipedulikan sesiapa? Kalau bukan kerana kejayaan anaknya itu dunia tidak mengenali Mohd Kamal. Dan Mohd Kamal akan kekal hidup dalam keadaanya itu mungkin selama-lamanya.

4) Pelajar ini dari Sekolah Menengah Agama Arab Maahad Muhammadi (Perempuan), Kota Bharu, Kelantan. Seronoknya rasa kalau nama pelajar cemerlang selepas ini, datang dari sekolah sendiri, kan?




Tiada ulasan: